Veterinärbesök

I går var det dags att åka till veterinären med alla tre hundarna. Vi åker till Viskadalens djurklinik även om det ligger en bit bort från oss. Man kan nästan säga att det är vår "kennelveterinär". De är helt underbara där nere och jag kan varmt rekommendera att ni åker dit.

Tess och Ludde fick den årliga vaccinationen och de tittade också på Luddes hals. Han håller med jämna mellanrum på att harkla sig och verkar ha något problem med halsen. Det har varit så i flera år men har blivit mer och mer. Det var ingen fara enligt veterinären, han har inte ont (som Cissi sa, hade han haft ont hade han inte skällt så mycket... ;)) men har någon typ av irritation kring struphuvudet och luftstrupen. Vi köpte en sele till honom i december för att skona halsen på honom och det var ett lyckat drag. Han får gärna hålla på att harkla sig bara han inte har ont.

Den stora grejjen i går var att Smilla skulle röntga höfter och armbågar. Hon fick också en rabiesvaccination och de hjälpte mig att klippa ner klorna ordentligt. Jag var lite mesig i början när jag skulle klippa klor, därför har de fått växa sig lite för långa. Det gick bra att röntgen men veterinären var lite negativ med resultatet för höfterna. Armbågarna såg jättefina ut. Jag hoppas verkligen att SKK inte gör samma bedömning som honom för då blir det inga valpar. Den högra höften var jättebra men den vänstra sämre. Håll tummarna för att det blir bra! Jaja, det viktigaste är ju att hon inte kommer att få ont av det.

Sedan var vi och hälsade på Bente och Poul-Erik. Kinchie växer så det knakar. Vad man glömmer fort hur det var! Han är helt underbar, lugn och trygg i sig själv och samtidigt nyfiken på allt utan att vara vårdslös eller rädd. Poul-Erik säger att han är otroligt lättlärd och att han förstår fort.

Det verkar ta lång tid innan snön försvinner eftersom det har kommit ganska mycket sen i går. :( Lite jobbigt när man vill ut och träna och det inte går. Men, det blir väl till att samla krafter och hoppas på att våren kommer snart.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Hej. Jag håller verkligen tummarna för att SKK gör en annan bedömning! Jag hoppas också att den lille killen blir lika go som Peppen är. Han har verkligen ärvt pappas lugn och kelighet.

Kramisar

Gerda

2011-01-09 @ 08:09:54
URL: http://www.gerdpermyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0