Lite träning

I lördags plockade jag fram en kanin-dummy och när jag gjorde det, flippade Smilla ur av glädje. Stackars liten, det var alldeles för länge sen sist men vad ska man göra i sånt här skitväder? :thumbdown:

Vi hade en mysig stund med träning av fotgående, både i gång och "stillastående" där jag bara går ett eller ett par steg åt olika håll. Smilla börjar få ordentlig kläm på det hela. Det går än så länge lite bättre med koppel än utan. Sedan la jag ett par linjetag och hon kutade iväg så baktassarna låg framme vid öronen. För att inte tala om avlämningen... Det gick så fort att hon höll på att springa omkull mig. Lyckan var naturligtvis total! Till råga på allt gjorde hon inte enda fel.

Hon fick också träna på att sitta fot och vara passiv, något som hon tycker är väldigt tråkigt. Men det gick förvånansvärt bra under de korta stunderna. Vi var två nöjda individer som gick hem.

I går var tanken att jag skulle ut i det härliga vädret och fortsätta mitt fotgående. Dummy-träning var det inte tal om här hemma, överallt är det snor-halt. Men efter 70-talsfesten i lördags hände det inte mycket hos Krabbes... Det är bara att konstatera att jag har blivit för gammal för sånt där, eller är det för dåligt med träning? :P


Min lilla docka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0