En helg mitt i januari

Så har ännu en helg gått. I går åkte vi ner till Lassagården för att fira Bentes födelsedag. Som alltid var det mysigt med god mat och gott sällskap. Jag hade kunnat törna in redan vid 20-snåret men jag lyckades hålla mig vaken till närmare 22.30. Jag förstår inte vad det är med mig... :question:

Kinchie växer så det knakar! Han är fortfarande lugn, trygg och tillfreds men hittar allt på sina hyss. Det är helt underbart med valpar! Det är bara synd att de växer så fort.

I förmiddags tog Poul-Erik med mig ut och tränade lite på "stillasittande fot". Smilla skulle sitta fot och följa med mig när jag tog ett eller två steg i alla riktningar. Det har jag inte tränat på något nämnvärt förut, men det gick riktigt bra tycker jag. Det ska jag fortsätta träna på för att hon ska gå bättre fot framöver.

I eftermiddags blev det en promenad i solen med Cissi, Sigge och Lotta. Underbart väder! Smilla har fortfarande lite svårt att strunta i andra när vi är ute flera stycken, något att fortsätta träna på. Sedan hjälpte Cissi mig att lägga ut Lassagårdens kennel på Facebook. Vi får se vart det leder. :)


Raja och Kinchie är världens kompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0