Regn och rusk

I helgen det verkligen inte varit bra väder... regn och rusk och fy. Men det finns inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder... :-) Kenneth och jag började helgen med en svamppromenad i går morse, innan det började regna tack och lov. Resultatet blev två nästan fulla 10-litersspänner fulla med trattkantaraller och en halv bärkasse med taggsvamp. Mumma! Det är roligt att plocka svamp när man mer eller mindre kan krypa runt på 20 kvm yta och fylla en spann. I kväll serveras det älggryta med trattkantareller och potatismos.

I går eftermiddag åkte vi iväg till Bente och Poul-Erik för lite trevligt samkväm. Två av våra valpköpare, Björn och Simon, kom från Skåne i går för att få lite träningshjälp. I dag gick vi så ut i ösregnet och tränade. Björn och Simon tränade linjetag och dirigering och jag tränade tillsammans med Cissi, som också kom på morgonen. Cissi och jag tränade lite markeringar, vilket Smilla var väldigt duktig på. Sedan körde vi fält och avslutade med lite klocka. I stort sett var jag nöjd med Smillas och mitt arbete i dag. Det går väl inte framåt i världens hastighet, men jag är nöjd med att nöta in vissa moment. Jag jobbar mycket med klockan och stopp-signal och kommer att fortsätta med det för att bygga upp förtroendet mellan Smilla och mig. Sen får det nog bli att träna fotgående i skogen också. Det slutade mer eller mindre att regna när vi var färdiga.. 


P.S. Anledningen att jag har bloggat redan en vecka efter senaste inlägget, är att Simon antydde att det inte händer så mycket på hemsidan... ;-)


Miljöträning under skördefesten på Tjolöholms slott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0