Krockar

De senaste två veckorna har det inte blivit mycket tränat. Mörkret har gjort sitt intåg, särskilt efter förra helgens omställning av klockan. Jag försöker att gå ut och träna när jag jobbar hemma, men det är inte alltid det lyckas. Framöver blir det också svårt att ta sig hemifrån för att träna. I onsdags blev jag påkörd med bilen på väg till jobbet på morgonen. En idiot som hade för bråttom körde in i min vänstra sida, vid bakdörren och däcket. Man kan väl säga att jag hade tur. Ont i ryggen som resultat och en bil som ska stå på verkstad i minst en månad. :-( Detta innebär då att jag inte kan ta med mig hundarna hemifrån under samma tidsrymd, för man får inte ha hundar i hyrbilen.

Då är det tur att jag har vänner som är fantastiska och ställer upp! Vi har haft träning i dag och Cissi kom och hämtade Smilla och mig. De har en enkelbur till Sigge, men Niclas hade gjort i ordning så Smilla kunde åka säkert bredvis Sigge. Ni är underbara! :-D

I dag tränade vi först markeringar. Det var högt gräs där vi var, så det var en utmaning för hundarna att markera rätt. Smilla gick bra, men jag hade för bråttom och körde henne efter en stund på dubbelmarkering och det gick inte lika bra. Smisk på fingrarna, matte, inte ha för bråttom! Sedan körde vi lite linjetag innan vi fikade. Det gick riktigt bra. Smilla har blivit (för det mesta) väldigt stadig både när hon jobbar och i passiviteten. En av de andra hundarna knallade när Smilla gick på en markering, men hon fick in dummiesen ändå och satte sig vid min sida. Hon var lite orolig, men så stolt jag blev. Sedan vet jag inte om jag kan säga att hon är stadig, visst, hon sitter still men hon piper. I dag lugnade hon faktiskt ner sig efter en stund och satt tyst långa stunder.

Efter fikat körde vi närsök. Det gick bra den första gången, men sen krockade Smilla och jag i vår uppfattning om vad som gällde. Vi hamnade i en rejäl konflikt och jag tappade humöret. Även om jag löste upp konflikten efteråt, så känns det inte riktigt bra i magen så här efteråt. Med facit i hand skulle jag kanske inte ha tränat i dag. Jag har varit lite nere i gängorna sedan olyckan i onsdags. Nu blir det lite träningstorka framöver, men det kanske är bra?

Kommentarer
Postat av: Gerda

Milda Matilda!!! Jag hoppas verkligen att du blir ditt "glada jag" snarast. Du bär alltid på ett leende och det vill jag se igen o igen o igen!

Träningstorka....hm...tror nog att det kan vara hälsosamt (skratt) för lilla vovven kanske matte behöver detta också i alla fall så länge smärtan sitter i!!

Krya-på-dig-kramisar

Gerda

2010-11-06 @ 22:13:20
URL: http://www.gerdpermyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0