Julmarknad

De senaste fem dagarna har vi varit "ockuperade" hemma. Tjolöholms slott har haft sin 23:e årliga julmarknad. För andra året i rad har jag inte jobbat på marknaden. Jag har jobbat hemifrån onsdag-fredag och har för övrigt tagit hand om markservicen och hundarna. Maken och äldste sonen har jobbat för fullt och kommit hem sent på kvällarna. Jag har varit riktigt ordentlig, lagat mat, tvättat och hållt allmän ordning. Det var länge sen jag var så huslig. :-)

På hundfronten är allt väldigt lugnt just nu. Vi har fortfarande inte fått tillbaka vår bil, förhoppningsvis får vi den i veckan som kommer. Smilla började löpa förra helgen så hon är inte sig själv, kan man säga. Både hon och jag börjar bli lite rastlösa, men vi får väl vila oss i form. Dessvärre, tycker hon själv, har hon trosor på sig inomhus. Hon avskyr dem! Så till den milda grad att hon "gjorde i byxorna" när Kenneth satte på henne dem förra helgen. Något som varken Smilla eller Kenneth tyckte var särskilt roligt. Jag var inte hemma och såg eländet. Efter en vecka skäms hon inte lika mycket för att ha dem på sig, men hon har nog inte fattat galoppen med att ha dem riktigt ännu. Hon slickar sig och flyttar på dem hela tiden. Jaja, hon ska väl vänja sig, hon liksom vi andra. ;-)

I dag fick jag plocka fram borsten till hundarna. Både Smilla och Tess fäller, särskilt Tess. Lite kloklippning blev det också. Det har varit svårt att vänja Smilla vid kloklippning men nu för tiden kommer hon frivilligt och lägger sig på golvet, även om hon inte är jättelycklig. De andra två står på kö och väntar på sin tur. Det är likandant med borstningen. Med en hund som löper och två som fäller, är det kanske tur att jag är lite huslig då och då... :-)


Kommentarer
Postat av: Gerda

Hallå där, det låter som om ni lever ett normalt hundliv fniss. Ja det blir bara att gilla läget lilla Smilla. Är man en stor dam så.....

Hoppas bilen kommer snart tycker den varit borta länge nu?

Kramisar

2010-11-22 @ 10:31:23
URL: http://www.gerdpermyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0