Basträning

Tack för era kommentarer! Det värmer i hjärtat när jag ser att ni tänker på mig.

Ni har så rätt, det är basträning som gäller. Det mesta av den gör jag inomhus i en lång korridor, förutom inkallning. Det gör sig liksom bäst ute. Kursen ligger på is *fniss* ett tag framöver.

I dag har vi varit inne, eftersom det snöar så in i bänken *suck* Detta förbaskade väder... Vi provade att gå fot utan koppel. Smilla var hur duktig som helst! Hon har lite svårt att sitta kvar, men jag knatar på och ger mig inte. Jag brukar avsluta med att kasta några dummiesar tre-fyra meter. Smilla tycker att det är så roligt, och har hon roligt så har jag roligt. Hon lämnar av i handen fyra gånger av fem och sitter kvar utan koppel till jag säger "apport". Hon tar inte dummiesarna riktigt i munnen varje gång, utan bär den gärna i ena änden. Det får vi jobba på.

Annars knatar allt på. Jag önskar verkligen att snön kunde försvinna, så det går att gå ut i skogen. Den här våren kommer att vara väldigt efterlängtad när den väl kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0