Jultider

December brukar vara en hektisk månad med alla julförberedelser som julklappar, glöggfester, städning, bakning och så vidare. Min december i år har varit minst sagt hektisk men jag har inte fått gjort mycket av detta. Det har varit jobb, jobb och åter jobb. Aldrig mer att jag tänker jobba på det viset igen! Att vara som ett utsketet äpple när julen väl kommer, är inget att stå efter.

Hundarna har, liksom allt annat, tyvärr fått stå tillbaka. Vädret gör väl i och för sig inget för att hjälpa till med träning, men det finns ju lite saker man kan göra även i snö. Efter jul får jag försöka ta tag i detta. I går var vi ute på en härlig promenad. Smilla fick gå fot utan koppel en ganska lång sträcka och jag trodde nog att det skulle vara jobbigare för henne än vad det var. Hon till och med stod still på mitt kommande när en hare skuttade iväg över fälten mitt framför nosen. Det kändes väldigt bra!

Den 5 januari ska jag ta med alla tre hundarna till Viskadalens Djurklinik. Det är dags för Tess och Ludde att vaccinera sig plus att jag vill att de ska titta på Luddes hals. Han håller på och "harklar" sig ganska mycket, så det låter som att det finns något i halsen. Vi har köpt en sele med koppel till honom istället för ett retrieverkoppel och han har blivit mycket bättre sedan dess. Smilla ska röntga höfter och armbågar. Oh, vad jag är nervös för detta. Inte för själva röntgen utan för resultatet. Jag vill ju så gärna att hon ska vara helt utan anmärkningar. Håll tummarna för oss!

Eftersom jag misstänker att jag inte får tid att blogga innan jul, kommer här en liten julhälsning. Hundarna var sådär förtjusta i att sitta fotomodeller fast jag försökte låta som en fågel... men de slapp i alla fall att ha tomteluva på sig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0