Vårdag

I helgen har det varit ett underbart väder! Det är en lisa att vara ute i solen och lyssna på fågelkvitter. I dag hängde jag ut årets första tvätt, ett säkert vårtecken lika mycket som sopade trottoarer från allt grus. Härligt!

Valpkursen rullar på. Förra helgen gick Smilla och jag som en gemensam klocka och jag var glad som en lärka när vi kom hem. I går gick klockan baklänges... Smilla hade lite problem med störningar och var ganska ofokuserad. Vi gick bakläxa med oss hem. Så i dag har vi tränat avlämningar på basnivå, vilket har gått väldigt bra. Känns skönt. Jag har jobbat på mina signaler till Smilla, de har väl inte varit vad de ska vara. Känslan i kväll känns mycket bättre än i går kväll. Men det är väl så det är, upp och ner hela tiden. Det gäller bara att inte ge upp. Det, och att inte ha för stora krav på sig själv, vilket jag har en tendens att ha. Jag måste säga att det är fascinerande att träna hund. Jag lär mig lika mycket om mig själv, som om hunden.

I morgon är det styrelsemöte för Labrador Halland. Vi ska förbereda för Poängjakten nästa helg. Jag ska inte vara med och tävla, utan ska vara funktionär. Det ska bli väldigt roligt att träffa alla!


Vackra vårblommor i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0