Utomhusaktiviteter

I dag har vi varit ute en del. På förmiddagen tog Smilla och jag en promenad och tränade lite på inkallning. Godispåsen är väldigt bra att ha! När hon inte är upptagen med annat, kommer hon som ett skott. Jag försöker träna både med pipa och med kommando. Pipan fungerar bäst.

Annars har jag kommit på att jag har fått hem en riktig huligan. Smilla terroriserar både Tess och Ludde. Ludde har lite svårt för det och morrar och skäller, men det hjälper inte. Jag önskar att han kunde säga till ordentligt. Tess tar det lite med ro. Hon lägger en tass rakt över ryggen på Smilla när det blir för mycket. Men hon tycker det är ganska roligt att leka med sin dotter. Än så länge.. Här är en länk till en film jag har lagt ut på Youtube med deras lek: http://www.youtube.com/watch?v=1K2OFVsmepE

I eftermiddags fick vi besök av kullbror Sigge. Det tyckte Smilla var jätteroligt och bar sig åt som en riktig ragata! Jag blev helt förfärad. Hon slängde sig över Sigga, morrade (eller vad jag ska kalla det), bet och slet i honom. Stackars Sigge, han hade inte en chans. När de hade lekt en stund tog vi på kopplen och då fick han revansch. Vad är det för valp jag har fått hem?? ;o)


Man måste ju tugga på allt man hittar!


En kort stund var de stilla, Sigge t.v. och Smilla.
De hade hittat en pinne som tydligen smakade gott.


Kommentarer
Postat av: Cissi

fniss Vilken härlig film!

Är väl inte konstigt att hon är en liten huligan... Leka med en sådan stor hund.. Då blir man nog lite kaxig..

Ludde ser för härlig ut, bara står och tittar.. Är väl glad att han får lite lugn och ro en stund kan jag tro... :o)

2009-10-02 @ 19:24:32
Postat av: Linda

Hej.. nu har vi - Sally och Linda- oxå skaffat oss en blogg där ni kan se hur vi har det... www.sallysbus.blogg.se

2009-10-04 @ 16:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0