Status på träning

Under hela helgen har det varit skitväder. Passande eftersom jag börjar jobba i morgon. I dag har vi en riktig slappesöndag hemma, städivern från tidigare i veckan har gått över. Det är skönt att ha såna dagar också och eftersom regnet öser ner, behöver vi inte ha dåligt samvete tycker jag.

I går kom Sigge med matte på besök. Vi hade bestämt oss för att träna lite. Det blev lite inkallningsträning på nytt område för både Sigge och Smilla. Nyttigt! Det gick bra för båda två och vi slutade när de hade lyckats ordentligt. Det tog inte så lång tid, men de är ju inte så gamla heller.

Jag har tränat ganska mycket med Smilla i koppel, för att hon inte ska dra så mycket. Vi gör framsteg tycker jag. Tack Gerda för tips på din sida, Gerd Permyr! Annars blir det lite träning på inkallning, "sitt" och jag har börjat med "ligg". Det går också bättre med kisseriet, ibland säger hon till och med ifrån när hon behöver ut. Annars är det fortfarande mycket spring ut och in. Vi får väl se hur det går nu när jag börjar jobba.


Sigge, en gosig kille!


Kommentarer
Postat av: Gerda

Så roligt att kunna dela med mig av egna erfarenheter!! Skulle vara så kul att träffas om så bara för en skön promenad på Tjolöholm kanske rent av?? Just nu är vi drabbade av kennelhosta så inga besök av något slag förrän ytterligare 14 dagar fr. o.m. idag den 29/10. Men hör gärna av dig om jag kan ge dig personlig hjälp.

Kram Gerda

2009-10-29 @ 16:59:03
URL: http://www.gerdpermyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0