Spruta och hundvakt

I går var det dags för spruta nummer två vid 12 veckors ålder. Det är inte klokt vad tiden går. Mina fyra veckors semester har redan gått och valparna har väl nästa dubblat sin storlek sen de kom hem. Vi var tre från kullen som träffades hos Viskadalens djurklinik för sprutor, Shadow, Sigge och Smilla. Det är så kul att se dem tillsammans och jämföra. Allt gick jättebra, men det var lite hektiskt med tre små som bara ville leka och busa runt. Alla hussar och mattar var lite slutkörda efteråt och inte fanns det någon direkt tid att prata heller.

I dag har jag varit hundvakt åt Sigge. Jag tyckte det var jobbigt hos veterinären i går, men det var ingenting... Smilla och Sigge började bråka/slåss med en gång och höll på oavbrutet i 1,5 timme. Kolla in deras lek via länken. Under tiden välte de vattenskålen två gånger. Golvet i köket blev i alla fall rent... Sen fick jag dela på dem så de kunde sova en stund. Under tiden de lekte fick jag ta ut dem för att kissa fyra gånger, en i taget dessutom för annars bråkade de bara. Ja, jösses... Smilla har varit jättetrött hela eftermiddagen och kvällen. Men kul har de i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0