Många upplevelser

Smilla har gått vara med om olika saker de sista dagarna. Både roliga, spännande och hemska.. I torsdags gick vi ner till stranden. Det gick inte att gå ut till vattnet vid den lilla strandkanten, utan vi gick bortanför där bryggorna brukar ligga. De ligger för övrigt upplagda på land och var väldigt spännande. Det gick att krypa under dom! Sen fick Smilla känna på havet. Nyfiket nosade hon på det och hoppade rätt ner från stenen och doppade halva benen och hela nosen. Det var kallt och lite äckligt.. Det var ganska skönt att matte lyfte henne därifrån tror jag. Sen fick bryggorna besök igen.

I går var det besök i stora staden Kungsbacka. Mamma Tess var också med och då gick allt lite lättare. Smilla är inte speciellt rädd för något och stadslivet var väldigt intressant. Först gick vi till jobbet och hälsade på och sen till mitt gamla jobb. Många människor och många: Åhh.. vad gullig! Smilla trivdes som fisken i vattnet.

I dag har Smilla och jag varit ute på "långpromenad". Det skulle vara lite i förebyggande syfte att göra henne trött. Vi har nämligen hälsat på Sigge i dag och min tanke var att om hon var trött, skulle hon inte vara en sån ragata. Ja ja... drömmar kan man ju ha.. Det blev precis som förra gången.. Smilla över och Sigge under, i alla fall större delen av tiden. Jag vet inte om jag kan säga att de har roligt, men ingen skrek över att det gjorde ont i alla fall.


Lite trött var hon allt när vi kom hem. Kanske hon sover hela kvällen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0