Träning med S-kullen

I går hade vi en träning med de som kunde komma från Smillas kull. Vi var sex av åtta valpar, en bra uppslutning. Det var både roligt och nyttigt. För det första är det väldigt kul att se de andra, hur de har utvecklats och självklart jämföra med Smilla...  Vi var några stycken som fick höra av gammel-husse Poul-Erik att våra valpar var tjocka. Smilla bantar numera.

Efter lite inledande brottning, fick vi börja med att träna på linföring alltså gå i koppel. Det blev många böjda ryggar med godis i handen framför nosarna på de små. Jag blev yr i bollen av att gå fram och tillbaka men resultatet blev bra. Jag fortsatte träningen hemma i dag och det gick ännu bättre. Ända tills jag råkade trampa Smilla på tassen, då tyckte hon inte att det var roligt längre.. Men jag hängde i så vi slutade på topp.

Sen skulle vi träna på sitt kvar. Det har gått jättebra hemma i köket, men med störning från allt runt omkring, gick det väl sådär bra. Däremot gick det jättebra hemma i dag. Vi var till och med ute och tränade på det.

Vad Poul-Erik inte sa från början, var att det inte bara var hundarna som skulle springa. När vi tränade inkallning, fick vi själva springa och kalla på våra telningar medan vi skakade på godispåsen. Smilla åt ur påsen för glatta livet och slukade hälften innan jag hann ta bort den. Undrar om hon är en labrador??  

Naturligtvis måste vi fika också. Det gjorde vi faktiskt två gånger. Det känns bra att sitta och lyssna på alla och höra att jag inte är ensam om saker som dyker upp. Nja, Smilla verkar vara den enda som tuggar på möbler... Poul-Erik körde lite med Raja och Sweep för att visa hur duktiga våra valpar kan bli om vi tränar på. Sedan avslutade vi träningen med att låta hundarna apportera lite fågel. Alla tog fåglarna, men alla var inte lika duktiga på att komma tillbaka med dem. Smilla tyckte nog inte att fågeln var tillräckligt död...

Jag längtar tills valpkursen startar i januari, men nu har jag lite att träna på tills dess.


Här kallar Cissi på Sigge.


Shadow får äta ur påsen. Mums!


Laban och Claes, Smilla och jag, Stella och Nathalie står på rad.
Här tränar vi på inkallning förbi ledet. Svårt..


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för en kanon dag igår, vi tyckte både det var roligt och nyttigt.. nu vet man lite mer vad man kan köra vidare med.. dock började sally bli dålig i magen igår kväll och har oda haft diarre.. hur gjorde du me Smilla?Vet inte hur länge man ska avvakta innan man sätter in ngt särskilt, kanske bara e ngt hon fått i sig.. Vi e tacksamma för ngt tips. Kramar från oss

2009-11-15 @ 22:05:12
URL: http://sallysbus.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ni kan ju avvakta lite och se om det går över av sig själv. Jag kokade ris och blandade i maten. Det stoppar upp. Apoteket har en pasta mot diarré. Den använde jag också. Men ring Poul-Eri och fråga. Han är mycket bättre än jag på det här.

Visst var det kul igår! Särskilt kul att träffa alla.

2009-11-16 @ 06:46:59
URL: http://gikan.blogg.se/
Postat av: Linda

vi har sprungit ut me henne i skyttetrafik inatt, ca 1g/h så man har inte sovit me ngn reda, bara runnit av henne så vi ringde vet i morse.. fick tips om ge henne ris och kokt kyckling å sen köpa den där pastan på apoteket så vi ska köra det nu några dagar, hon är ju pigg för övrigt så säkert ngt skit hon fått i sig, dem är ju överallt och äter dem små liven..



Vi ser fram emot nästa träff redan nu.

2009-11-16 @ 11:33:11
URL: http://sallysbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0