Lång promenad

I dag har jag jobbat hemma. Det är väldigt skönt, för jag får gjort en massa eftersom telefonen inte ringer och så vidare. Det har också varit bra att hålla lite extra koll på Smilla. Hon har nämligen börjat tugga på saker... Jag har nog skrivit om att hon tuggade sönder vår internetkabel förra veckan. Den här veckan har hon gett sig på en träsoffa vi har i den övre hallen. *suck* Tur att det inte är någon av våra två skänkar i ek. Olika hundbäddar är också goda att tugga på. Jag har upptäckt att hon har tappat några tänder, så det kanske inte är så konstigt att hon biter sönder saker? Om det nu kliar i munnen, menar jag.

På min "lunchrast" i dag gick jag ut en lång promenad med Smilla. Det blev den längsta hon har gått och det får nog bli längre promenader framöver. Det var inga problem med hennes ork direkt. Jag passade på att träna inkallning, koppelträning, sitt och sitt kvar. Allt gick bra utom sitt kvar. Det fanns så många intressanta saker ute, så koncentrationen var inte på topp. Mitt under promenaden passade hon också på att bada i ett dike, något ofrivilligt men tydligen väldigt roligt ändå. Hon luktade inte hallontårta när vi kom hem...

På lördag ska vi träffas några från S-kullen på Lassagården. Det ska bli jätteroligt att se de andra och "jämföra" dem. Sen ska vi också få lite tips om vardagslydnad av Poul-Erik. Rapport kommer förhoppningsvis på söndag med lite kort.


Smilla spanar in något längre bort.


Kommentarer
Postat av: Gerda

Hallåååå där varför ger du inte STORA märgben?? Bort med tygleksaker fram med tuggvänliga leksaker. Sen tycker jag inte hon skall vara "över allt" när du inte har koll!! Hör gärna av dig så skall jag förklara närmre.

Kramisar

2009-11-13 @ 07:12:07
URL: http://www.gerdpermyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0