Hallandsmästerskapet

I går var jag med på mitt första riktiga jakprov och tittade. Det var jätteroligt, även om det inte gick så bra för Poul-Erik och Raja. Jag tyckter nog att domaren var lite orättvis mot Raja som bara gav henne ett 3:e-pris. Hon kunde gott ha fått åtminstone ett 2:a-pris.
I vilket fall som helst var det kul att vara med och se och träffa alla andra hundmänniskor, både gamla och nya bekantskaper. Vi hade perfekt väder, i motsats till unghundsderbyt i juni..
Jag kunde inte låta bli att fundera på mig själv i en tävlingssituation. Jag har ju tävlat förr fast i andra sporter, och jag blir ju så nervös!!  Men, det är som en väldigt god vän till mig brukar säga: Tänk inte på det, för då får du bara uppleva skiten två gånger! Mycket klokt sagt.

Vattenmarkering
Skottet går och snart dimper det ner en fågel i vattnet. Raja är otålig så det förslår..

I väntan på kritik
Ett stiligt par i väntan på domarens kritik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0